Loteria promocyjna to w ostatnim czasie jedna z najbardziej skutecznych technik wspierania sprzedaży, bowiem trafia do szerokiej grupy odbiorców, skutecznie ich aktywizując. Takie działania pozwalają w efektywny sposób budować świadomość marki i lojalność wśród przyszłych i obecnych klientów. Przedsiębiorca decydujący się na organizację i wdrożenie loterii promocyjnej musi zwrócić uwagę na jej prawidłowe opracowanie zarówno od strony marketingowej, jak również prawnej i z punktu widzenia aspektów podatkowych – wynikających z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak zatem zorganizować loterię promocyjną zgodą z aktualnymi przepisami? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w niniejszym artykule.
Powołując się na art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych (Dz. U. 2018.165. t.j. 2018.01.19), loterie promocyjne definiowane są jako gry losowe, w których konsumenci uczestniczą poprzez nabycie towaru, usługi bądź innego dowodu udziału w grze, co daje im prawo do bezpłatnego uczestnictwa w loterii, a organizator jest zobligowany do zapewnienia nagród pieniężnych lub rzeczowych. Aby zorganizować loterię promocyjną, organizator musi uzyskać odpowiednie zezwolenie, koncesję lub zgłosić projekt właściwemu organowi państwowemu. Ową konieczność wyraża art. 4 ustawy o grach hazardowych. Na kartach tej samej ustawy można również odnaleźć informację, iż loterie promocyjne mogą być organizowane na podstawie udzielonego zezwolenia, przez osoby fizyczne, osoby prawne bądź jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej (art. 7 ust. 1 ustawy o grach hazardowych).
Przedsiębiorcy, którzy planują przeprowadzić loterię promocyjną, w pierwszej kolejności muszą uzyskać zezwolenie na jej organizację. Ubiegając się o takie pozwolenie na terenie naszego kraju, właściciele własnych biznesów muszą wykazać:
Poza tym organizator loterii promocyjnej musi złożyć odpowiedni wniosek, opisany w art. 39 ustawy o grach hazardowych, zawierający:
Złożony wniosek rozpatrywany jest przez dyrektora izby administracji skarbowej. Maksymalny czas na otrzymanie decyzji przez przedsiębiorcę wynosi obecnie dwa miesiące, licząc od dnia złożenia wniosku. Oczywiście złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na organizację loterii promocyjnej wiąże się z opłatą, której stawka wynosi 10% wartości nagród, nie mniej niż 50% kwoty bazowej. Przedsiębiorca, który uzyska stosowne zezwolenie, znajdzie w nim informację o m.in.: nazwie loterii, obszarze, na którym będzie ona realizowana, a także ramy czasowe jej trwania i termin rozpoczęcia. Do zezwolenia dołączony jest także zatwierdzony regulamin loterii promocyjnej. Co ważne, przedsiębiorca (organizator) loterii jest zobligowany do poinformowania dyrektora izby administracji skarbowej o dacie jej rozpoczęcia, nie później niż na siedem dni przed jej zapoczątkowaniem.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz