Zamknij

Kolejnych 10 rodzin objętych kwarantanną na Ursynowie. Ich liczba zbliża się do trzystu

14:50, 20.03.2020 Anna Łobocka Aktualizacja: 17:24, 20.03.2020
Skomentuj policja policja

Duży wzrost liczby rodzin objętych kwarantanną na Ursynowie to efekt masowych powrotów do Polski. Wiekszość osób, która przez dwa tygodnie nie może opuszczać swoich mieszkań ostatnio przebywała za granicą. Teraz w dzielnicy pod opieką ursynowskiego Ośrodka Pomocy Społecznej jest 276 rodzin.

W czwartek, 19 marca wystarczyło kilka godzin, aby ponad dziesięciokrotnie powiększyła się liczba rodzin, które muszą izolować się z powodu epidemii koronawirusa. Rano było ich tylko 25, a po południu aż 266. W piątek ta liczba powiększyła się o kolejnych 10 rodzin, które mogły mieć kontakt z wirusem.

Obowiązkowo dwutygodniową kwarantannę muszą przejść wszyscy, którzy w ostatnich dniach wrócili do Polski zza granicy. To właśnie takich przypadków jest teraz na Ursynowie najwięcej.

- Dzwonimy do wszystkich rodzin objętych kwarantanną i pytamy czy czegoś potrzebują. Na razie tylko dwie z nich poprosiły o pomoc w zakupie żywności. Nikt nie zgłosił potrzeby wsparcia psychologicznego, bo taką też mogą otrzymać osoby przebywające w kwarantannie domowej - mówi dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy Marek Pawlęga.

Na razie pełna dyscyplina

Pracowników OPS w dostarczaniu rzeczy, o które poproszą osoby uwięzione w domu przez koronawirusa wspierają Wojska Obrony Terytorialnej oraz policja. Paczki z zamówionymi produktami zostawiają pod drzwiami mieszkań, aby nikt nie miał z osobami w kwarantannie kontaktu.

Policja sprawdza czy osoby objęte izolacją przebywają w domu. Na razie na Ursynowie nie zanotowano ani jednego przypadku złamania zakazu wychodzenia z domu przez osoby poddane kwarantannie. Jak wygląda taka kontrola?

- Umundurowani policjanci, wcześniej w pierwszej kolejności kontaktują się telefonicznie, za pomocą służbowego telefonu komórkowego, z odległości umożliwiającej potwierdzenie pobytu osoby w wyznaczonym miejscu - by potwierdzić, że dana osoba jest w domu i zapytać, czy potrzebują pomocy lub wsparcia - informuje mokotowska komenda.

W całym kraju w kwarantannie domowej jest ponad 57 tysięcy osób, w Warszawie - 5,5 tys. Jak wynika z ogólnopolskich policyjnych statystyk tylko niespełna jedna na sto osób objętych w Polsce obowiązkową kwarantanną domową złamała jej zasady i opuściła miejsce pobytu. W ciagu ostatnich dni w stolicy zanotowano 7 takich przypadków.

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(47)

emerytkaSTARAbrzydkaemerytkaSTARAbrzydka

20 18

PRL to była lepsza Polska. Budowano szpitale, szkoły, leczono ludzi, szczepiono obowiązkowo na dziesiątki chorób i nikt się nikogo o zdanie nie pytał. Każdy chłop był po wojsku i wiedział jak się zachować, umiał strzelać i udzielić pierwszej pomocy, umiał wykonywać rozkazy i wstać o 5.00 rano jak było trzeba. Państwo dbało o porządek i przestrzeganie zasad. Była równość społeczna, nie było bezrobocia. A dziś dzieci tych co głosowali na Wałęse, Tuska i Kaczyńskiego 1989r piją piwko i grillują wesoło na Kabatach. W PRLu każdy był w izolatce już siedział z obitą mordą. W PRLu wszystko było lepiej, mądrzej i bezpieczniej. 15:01, 20.03.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

nieistotnynieistotny

10 28

Obecni emeryci wypracowywali swoje emerytury w PRL, powinni w takim razie dostawać ekwiwalent swojej wypracowanej emerytury. Czyli mniej więcej 2 dolary miesięcznie.
Ludzi pochromolio z tą paniką przed wirusem, który jest dla 98% społeczeństwa łagodniejszy od grypy. Jak zaczną się fale bankructw po wstrzymaniu gospodarki, to się okaże, że ofiar jest więcej, niż gdyby pozwolić się wirusowi swobodnie rozprzestrzeniać.
Ja osobiście tego nie odczuję bo mam taki zawód, że pracę znajdę nawet w trudnych warunkach, ale naprawdę współczuję ludziom, którzy przez panikę medialną i nierozsądne decyzje rządzących zostaną z ogromnymi długami i brakiem perspektyw. A takie relikty PRLu będą się cieszyć z nieszczęścia młodych ludzi. 15:27, 20.03.2020


AZX AZX

16 3

@nieistotny - z gospodarką masz rację. Będzie ciężko. Ale czy to jest powód aby ktoś miał umierać teraz? To nie jest tak że 80% społeczeństwa przejdzie wirusa łagodnie. Masz podwyższony cholesterol lub np. nadciśnienie jak większość Polaków? No to już tak bezobjawowo być nie musi. 17:16, 20.03.2020


KrokodylKrokodyl

17 6

Panie o nicku "nieistotny" - Prezentuje Pan tępe myślenie i być może jest Pan dotknięty wrodzonym zespołem niedoboru jodu z dominacją kretynizmu neurologicznego?
Co może tłumaczyć Pana postawę w meritum sprawy.
Pana cieszy stare powiedzenie: Ty masz kiłę, ja rzeżączkę więc podajmy sobie rączkę.
Skumać tego Pan nie skuma i odpuść Pan sobie pisanie w temacie, którego Pana stan umysłu - nie jest w stanie ogarnąć ( zrozumieć). 17:40, 20.03.2020


enotenot

6 15

no to odezwała się komunistka, której było dobrze 18:26, 20.03.2020


reo

Paweł 23Paweł 23

35 41

Powinni natychmiast udostepnić dane zamieszkania ludzi objetych kwarantanną jest PANDEMIA i rodo powinno być zniesione ,u nas na osiedlu przy Płaskowickiej 44 rodzina sama powiedziała że jest na kwarantanie . 15:23, 20.03.2020

Odpowiedzi:12
Odpowiedz

AbaAba

25 25

Kwarantanna to nie choroba. Po co Ci lokalizacje? Gdybys wrócił zza granicy to sam miałbyś kwarantannę. Czy u mnie jako u twojego sąsiada cokolwiek to zmienia? Warto przyjąć jak już to gdzieś tu ktoś napisał, że w KAŻDYM BLOKU ktoś na kwarantannie jest i zachować tym większa ostrożność (klatki, windy, klamki, przyciski, garaż). 16:12, 20.03.2020


Paweł 23Paweł 23

40 14

Czekałem na to pytanie i odpowiadam na nie na podstawie zachowania ww. Rodziny .Trzy dni przestrzegali kwarantanny a wczoraj dzieci beztrosko na osiedlu ,dobrze że się wcześniej wygadali ,oczywiście wezwana policja po 5000 zł od łebka . 16:33, 20.03.2020


AbaAba

23 23

Karać jak najbardziej - jestem za. Lokalizacji nikt podawać nie będzie i bardzo dobrze. Lubie by się linczowali wzajemnie. Jeszcze raz mówię: ZAŁÓŻ ŻE TWOI SĄSIEDZI SĄ W KWARANTANNIE, to tylko Ci pomoże. Poza tym zakładam, że dużo chorych nie zgłasza się do szpitali. 17:10, 20.03.2020


AZXAZX

12 10

@Paweł 23 - brawo! Tak trzymać! 17:11, 20.03.2020


Aba Aba

19 20

Inaczej jeszcze zadam pytanie - czy gdybys Ty był w kwarantannie (zdrowy? chory? - nie wiemy) to chciałbyś wiedzieć ze w spisie np w internecie jest o tym info z dokładnym adresem?? Czy wtedy czasem chory nie próbowałbys leczyć się sam i nie zgłaszać się! Polecam przy okazji film EPIDEMIA z Dustinem Hoffmanem. 17:13, 20.03.2020


wekwek

17 2

Gorsze jest to, że nawet osoby chore mogą być skierowane przez lekarza na kurację w domu. I tu jest problem znacznie większy. Bo z osób na kwarantannie najprawdopodobniej większość jest zdrowa. A obecne wytyczne dopuszczają przebywanie w domach osób chorych. Które pewnie są rzadko kontrolowane. W wielu krajach wszystkie osoby chore trafiają do szpitali. A osoby na kwarantannie mogłyby trafiać np. do zwolnionych akademików. Byłby jednak problem - bo zdrowi mogliby się zarażać od chorych. Ale to kwestia organizacji.
Wydaje mi się, że przy przyjętym rozwiązaniu konieczna jest częsta kontrola osób na kwarantannie i surowe kary za jej złamanie. Ale też pomoc: trzeba dostarczyć żywność, wyrzucić śmieci itp. 17:29, 20.03.2020


Paweł 23Paweł 23

25 15

Napiszę jak wygląda sprawdzanie na kwarantannie ,masz zaistalowaną apkikację na telefon jak dostajesz sms to masz 20min na zrobienie selfi ,20 MINUT!!!! W tym czasie dzieci biegają po osiedlu można pójść na zakupy itd.DLATEGO JESTEM ZA INFORMOWANIEM KTO JEST NA KWARANTANIE. 17:33, 20.03.2020


wekwek

12 1

Jeśli tak jest to jest bez sensu.
Powinna to kontrolować policja, wojsko itp. Wizyty bez zapowiadania.
I szczerze: nie wydaje mi się, żeby większość ludzi była w stanie wytrwać przez 2 tygodnie w zamknięciu. A już na pewno bez kontroli.
Dlatego lepszy byłby np. akademik. 17:43, 20.03.2020


AbaAba

22 18

Paweł, ale po co Ci ta wiedza? Co to zmienia jeśli dowiesz się ze sąsiad spod lokalu nr 111 jest na kwarantannie???? Konkrety! I czy czasem nie spowoduje to to, ze sąsiad spod 122 wiedząc ze wszyscy wiedza ze ktoś spod 111 jest na kwarantannie, będzie bal się zgłosić ze jest chory i wezwać karetkę koronawirusowa?? Konkrety proszę!! I czy czasem nie chciałbyś tez wiedzieć kto z osiedla jest nosicielem HIV? 17:55, 20.03.2020


Paweł 23Paweł 23

16 11

Aba potrafisz czytać ze zrozumieniem ? Przeczytaj co ty wogóle tu nasmarowałaś . 18:12, 20.03.2020


Śmiesznie Śmiesznie

5 12

Aba zamilcz proszę bo się ośmieszasz coraz bardziej z kolejnym wpisem. 18:22, 20.03.2020


AbaAba

11 1

No właśnie Paweł - nie masz argumentów. Najchętniej spaliłbys tych na kwarantannie na stosie. Zastanów się co byłoby w sytuacji gdybys Ty i twoja rodzina byli na kwarantannie - czy chciałbyś bym jako twój sąsiad o tym wiedział. 09:41, 21.03.2020


enjotenjot

15 6

szwendają się po świecie i przynoszą zarazę do Polski, zamiast siedzieć na d.... 18:22, 20.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Śmiesznie Śmiesznie

24 9

Kwarantanna to wielka ściema ,wiekszość robi zakupy ,szwenda się po osiedlach ,sklepach .Rząd powinien ich zamykać w namiotach na granicy lub upublicznić miejsca gdzie przebywają a sąsiedzi sami by donosili że wychodzą. 18:28, 20.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RekinRekin

27 5

Teraz dopiero widać, jacy mądrzy byli i są Nasi współmieszkańcy, którzy zlekceważyli zalecenia GIS, MSZ oraz MZ i nadal je lekceważą. Z jednych już wyszedł wirus, w innych siedzi jeszcze cicho i to oni ( w tym ich dzieci - jeśli je mają) stanowią największe zagrożenie dla swojego otoczenia. Brak wyobraźni, w szczególności u tych osób, które miały przyjemność "być tam" i kontaktowały się z z innymi osobami (nie informując ich o tym) jest właśnie źródłem rozprzestrzeniania się tej zarazy. A potem te osoby ( z kontaktu) ... itd. Niech wątpiący nadal udają "greka", a Ci co milczeli - niech wreszcie przestaną milczeć i powiedzą tym z którymi mieli styczność .... o swoich "obawach". Fakt, nie da się ludzi zamknąć i przeczekać. Ale jeśli wspólnie z troską i odpowiedzialnością zastosujemy się do oczywistych wskazań, to być może uda się tę zarazę zatrzymać. Ufam w mądrość Naszej młodzieży i niech Ci młodzi ludzie, którzy dziś "olewają" ... zrewidują swoją postawę. 18:35, 20.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł 23Paweł 23

17 25

Ogłosili właśnie stan epidemii 30 tys zł za złamanie kwarantanny , tylko jeszcze upublicznić dane osób w kwarantannie lub jakaś naklejka na drzwiach i nie będzie roznoszenia wirusa. 19:55, 20.03.2020

Odpowiedzi:13
Odpowiedz

AdikAdik

13 6

Zdecydowanie naklejka na drzwiach i komunikatem „widzisz że wychodzi zadzwoń”
Podam jeden przykład. Żona pewnego Pana wraca z Niemiec i jest na kwarantannie. Automatycznie mąż tej Pani też ma kwarantanny i co ? I mąż tej Pani idzie po ciastka na wynos do cukierni, bo to zakupy pierwszej potrzeby są. Pani z cukierni i cała jaj rodzina idzie na kwarantannę bo miała kontakt z potencjalnym nosicielem. Może będzie chora, może nie. Ale następna rodzina udupiona jest. I to jest odpowiedzialne zachowanie ze strony tego Pana. 06:54, 21.03.2020


WekWek

18 2

~Adik nie ma automatyzmu, że cała rodzina jest na kwarantannie. Żona może być, a mąż nie. Wczoraj mówiła o tym profesor w TVN. I to jest wg mnie bez sensu. 08:03, 21.03.2020


Paweł 23Paweł 23

7 26

,, Profesor z TVN'' bez komentarza 09:31, 21.03.2020


AbaAba

17 5

Paweł nie życzę oczywiście Ci kwarantanny ale ... chciałbyś mieć taka naklejkę na swoich drzwiach? Mam tez pomysł: jakby tak się stało, ze w kwarantannie będziesz, sam naklej taka naklejkę na swoich drzwiach i poinformuj dodatkowo sąsiadów właściwym obwieszczeniem. I na fb tez. A może poproś by TVP poinformowała gdzie można takie naklejki sobie zakupić :-) 09:44, 21.03.2020


WekWek

19 0

Nie "z"TVN" a "w" TVN. Epidemiolog 09:46, 21.03.2020


AbaAba

17 3

Wg Pawel23 sam fakt, ze profesor wystąpił i powiedział coś za pośrednictwem TVN powoduje, ze nie powinien być już profesorem. Co za ciemnogród! Słuchaj sobie tylko tych profesorów z TVP. Sami jako naród się powybijamy - epidemia potrzebna nie jest, jeśli takie siano w mózgach u niektórych. Najważniejsza rzecz to mega kontrola ludzi chorych i na kwarantannie, ale bez ostracyzmu. Oni tez musza czuć się bezpieczni. Czy tak trudno założyć ze mam siedzieć w domu i już? Ze może obok mieszka osoba chora? To nam tylko pomoże! Bez naklejek i podawania do publicznej wiadomości kto jest na kwarantannie - takich zasad nie na nigdzie na świecie. 09:56, 21.03.2020


Szumi6Szumi6

4 18

Jaka stacja taki profesor. Rzeczywiście idiota to co w domu chodzą w rękawiczkach i maseczkach a jak siadają na kiblu lub w wannie to oblewają ją za każdym razem wrzątkiem? Propaganda 10:11, 21.03.2020


AbaAba

16 1

A nie napiszecie, że tylko modlitwa i Maryja uchroni przed zachorowaniem? 10:20, 21.03.2020


ZieeeeeewZieeeeeew

9 3

Bo do takich Pawłów 23 to tylko dohtur jaki przemawia... 13:38, 21.03.2020


MarekMarek

1 4

Popieram Cię Paweł 23 w 100% 00:53, 22.03.2020


AbaAba

4 0

Marku, a Paweł spłakał się i poprosił o pomoc rozumiem? 09:05, 22.03.2020


Paweł 23Paweł 23

0 4

Aba żaba czy ameba najgorsze że czytało ten artykuł przez dwa dni około 40 osób.Wszystkie twoje mądrości głową w mur. 12:50, 22.03.2020


AbaAba

2 0

Paweł - dużo więcej czytało. Zreszta chyba nawet możesz sprawdzić w kategorii CZYTANE. Nie możesz bidulko zapamiętać nicka mojego? Ja zawsze jako Aba, zapamiętaj - będzie łatwiej. A ty wiem ze pod kilkoma różnymi by rzekomo znaleźć tu zwolenników. Będę zaglądał :-) 13:11, 22.03.2020


AbaAba

20 4

KOMEDIA! Ludzie pokroju Śmieszny czy Pawel23 nie mając argumentów i nie potrafiąc rzeczowo odpowiedzieć na postawione pytania, podszywają się pode mnie, by zmienić kierunek dyskusji. Nie zmieniłem zdania. Dalej jestem za ścisła kwarantanna, dotkliwymi karami za jej naruszenie, sprawdzaniem i weryfikacją ale PRZECIWNY JESTEM oznaczaniu mieszkań i informowaniu sąsiadów kto jest na kwarantannie. Jeśli masz inne zdanie, zastanów się i odpowiedz: czy jeśli sam będziesz w kwarantannie, oznaczysz swoje drzwi i poinformujesz sąsiadów? Lepiej założyć z góry, ze sąsiedzi są na kwarantannie, są potencjalnie zakażeni, uważać na klatce, windach, zachować ostrożność i siedzieć na tyłku w domu. 15:42, 21.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mestmest

3 3

To jest bardzo brutalna propozycja, ale niestety tak pownno byc. I tak bylo przez wieki w czasie epidemii. Oznaczyc drzwi, podac do blokowej/klatkowej wiadomosci (nie w intetnecie!), bo to jest ochrona wszystkich. Poza tym, jesli wiadomo, ze ludzie siedza zamknieci, siedza jak nalezy takze dla nas, to znajda sie tacy, ktorzy pomoga. Przez domofon czy telefon mozna ustalic co kupic, itd. i zostawic zakupy pod drzwiami. Rachunki ureguluje sie po kwarantannie lub elektronicznie. Lepsze to niz wymykanie sie po zakupy czy narazanie dostawcy przy odbiorze. Realnie, od powrotow z zagranicznych ferii zyjemy w stanie pelnego zagrozenia. Dziwnie malo jest stwierdzonych przypadkow w Polsce. Tysiace ludzi wrocilo zza granicy przed kwarantannami. 00:25, 22.03.2020


AbaAba

5 2

Mest - u nas doprowadziłoby to niedługo do linczu. Jesteśmy chorym społeczeństwem bez tej epidemii nawet. Najlepiej założyć ze obok każdego z nas jest sąsiad z kwarantanna, siedzieć w domu na tyłku i już. Bez ostracyzmu! Bez napuszczania sąsiadów na siebie bo pierwsze co zrobi taki sąsiad to info rozniesie po całym bloku - ma przecież super newsa - a przy okazji może i rozniesie wirusa. A czy Ty oznaczysz swoje M? I opowiesz sąsiadom? 09:03, 22.03.2020


MarekMarek

3 7

Popieram w 100% "Paweł 23". 00:51, 22.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AbaAba

6 3

Bo masz w głowie to samo siano co on. 09:01, 22.03.2020


Ewa*Ewa*

3 10

Każdy na kwarantannie powinien sam wywiesić na drzwiach kartkę z informacją o objęciu kwarantanną i podać nr telefonu do siebie, a sąsiedzi powinni stanąć na wysokości zadania i pomóc np. w zrobieniu zakupów - przyniesieniu i zostawieniu pod drzw. Wówczas będący na kwarantannie nie narażają innych wychodząc, bo pozostają w domu. Tylko samo uświadomienie o nie narażeniu innych oraz poczucie bezpieczeństwa i wsparcie innych (przede wszystkim sąsiadów) da nam szansę na nie rozprzestrzenianie się wirusa i szybsze zakończenie pademii.
Covid-19 jest wirusem mało zjadliwym dla organizmu (o ile mamy zdrow i silny organizm) ale za to szybko się przenosi drogą kropelkową zakażsjąc. Dlatego musimy bezwzględnie przestrzegać podstawowych zasad: unikać spotkań, bliskiego kontaktu z innymi, myć dokładnie mydłem ręce tak często jak się da, dezynfekować klamki itd. 04:25, 22.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AbaAba

14 2

Ewa - nigdzie na świecie takich zasad nie ma. Być może w idealnym świecie tak powinno być, u nas doprowadziłoby to do linczu lub ostracyzmu, a rodzina byłaby przez rok unikania. Jesteśmy chorym społeczeństwem bez tej epidemii nawet. Najlepiej założyć ze obok każdego z nas jest sąsiad z kwarantanna, siedzieć w domu na tyłku i już. Bez ostracyzmu! Bez napuszczania sąsiadów na siebie bo pierwsze co zrobi taki sąsiad to info rozniesie po całym bloku - ma przecież super newsa - a przy okazji może i rozniesie wirusa. Dlaczego tak trudno po prostu założyć ze sąsiad jest chory, ze szedł klatka, ze jechał winda. I po prostu uważać, nie wychodzić. Oraz oczywiście karać dotkliwie finansowo osoby które kwarantannę łamią, są grupowo z dziećmi w parku itp 09:00, 22.03.2020


JaJa

8 0

Powiem Wam jak wygląda kwarantanna. Nikt nas nie sprawdza, nikt nie dzwoni. Córka pojechała na egzamin do szkoły i nie mogła tego przełożyć. Zrobiłam wcześniej zapasy, czy wystarczy okaże się za tydzień. Pojechała z ojcem. Mamy instrukcje, siedzą w oddzielnym pokoju, rozmawiamy przez telefon, chodzą tylko do łazienki, za każdym razem mamy dezynfekować dotykane miejsca. Tylko oni są na liście kwarantanny, ja z synem nie. Ale nie wyobrażam sobie,żebyśmy wychodzili z domu w sytuacji, kiedy oni są na kwarantannie, przecież gdyby coś przywieźli to my możemy się zarazić i to roznieść. Przepisy tego nie regulują, ale trzeba być odpowiedzialnym. 12:31, 22.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

metmet

3 0

Dokladnie tak jest. Kwarantanna domowa, nawet przy bardzo odpowiedzialnym zachowaniu jak Wasze, jest tylko plasterkiem na ropiejacy wrzod. Jak sie zaklei, to nie bedzie sie rzucac w oczy i zawsze mozna powiedziec, ze cos sie robilo, a zakazenie calego ogranizmu jest wina wrzoda, przeciez byl... plasterek. Korea ktora wzglednie ogarnela sytuacje przeprowadzila 300 000 testow w miesiac i zrobila scisla, bezwzgledna kwarantanne dwoch miast, gdzie bylo epicentrum z sekty relignej. Natomiast DE, I, ESP, maja chorobe rozwleczona po calym terytorium. W Polsce kierunek jest podobny. 23:36, 22.03.2020


DobrzePoinformowanyDobrzePoinformowany

12 0

Jeśli komentujecie lub czytacie komentarze - sprawdzajcie w dyskusji opcję "wpisy tej osoby" by pokazać posty danej osoby, gdyż ludzie podaja się za różne inne osoby i wpisują dziwne komentarze by wprowadzić zamęt w dyskusji i udawać swoich zwolenników. Tematy kwarantanny jak widać bardzo gorące. Zgłoszone zostało to też do redakcji, będą też reagować - m.in. chodzi o osobę, która używała do tej pory nicków Leming / Ameba / Ewa22 / Prawda itp. oraz oczywiście innych nicków gdy podszywała się pod kogoś innego. IP ustalone 15:17, 22.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DominikDominik

8 0

Dobre sobie. Siedzę z rodziną na kwarantannie od niedzieli 15 marca, do dnia dzisiejszego nikt się ze mną nie skontaktował, sanepid nie odbiera telefonów. Jedna wielka ściema z tą całą pomocą, sprawdzaniem i zainteresowaniem. 17:38, 22.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

profesor68profesor68

1 12

to siedź dalej qurva matole, ludzie umierają a akurat do ciebie mają przyjeżdżać i sprawdzić czy nie potrzebujesz kremu do rąk? Masz gorączkę i źle się czujesz to dzwon do sanepidu. A jak ci nie pasuje to jedź do w Włoch albo Francji tam się tobą zaopiekują. Albo idź na demonstrację KODu po Sejm i krzycz, żeby otworzyli granice bo swobodny przepływ kapitału i ludzie to PRAWO a nie PRZYWILEJ! 19:41, 22.03.2020


0%