Zamknij

Jak wyprzedzić konkurencję, czyli optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwania lokalnego

12:06, 28.02.2020 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 12:11, 28.02.2020
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Wpisując do Google’a np. laptopy warszawa, pekao bankomat, chcemy jak najszybciej znaleźć się w punkcie sprzedaży lub serwisu. Właśnie dlatego firmy mające fizyczne lokalizacje muszą dbać o optymalizację witryn pod kątem wyszukiwania lokalnego. Pomaga to znacząco zdobywać klientów prosto z wyszukiwarki. O ważności tzw. lokalnego SEO, przeczytasz w poniższym artykule.

Jeszcze kilka lat temu podróż klienta wyglądała zupełnie inaczej niż teraz. Chcąc znaleźć towar albo usługę, wpisywał w polu wyszukiwania hasło i wśród dziesiątek wyników wybierał odpowiednią stronę i odpowiedni rozdział na niej, potem szukał opinii, rankingów oraz kontaktów firmy.

Wyniki jakiegokolwiek wyszukiwania lokalnego wyglądały jak ogromna lista linków – najpierw reklama kontekstowa, następnie strony z najlepszymi wskaźnikami SEO i niewielka mapa na górze po prawej stronie. W ciągu ostatnich kilku lat zasady wyszukiwania wraz z nawigacją klienta uległy znaczącym zmianom. Stało się tak przede wszystkim za sprawą wyszukiwania lokalnego.

Co to jest wyszukiwanie lokalne?

Wyszukiwanie lokalne to system, który wyświetla wyniki w wyszukiwarce, uwzględniając obecną geolokalizację użytkownika. Nawet, gdy użytkownik nie zaznaczył konkretnego miasta czy dzielnicy, Google wyświetla spersonalizowane dane zgodnie z miejscem, w którym obecnie się znajduje internauta. Co więcej, mapa zajmuje priorytetową pozycję, czyli znajduje się nad organicznymi wynikami wyszukiwania.

Obecność na mapie skraca ścieżkę zakupową

Przyjrzymy się bliżej standardowej sytuacji, która pomoże lepiej zrozumieć znaczenie lokalnego SEO. W chwili, gdy użytkownik wpisuje hasło apteka całodobowa, wyszukiwarka wyznacza jego geolokalizację. Do pierwszej trójki (tzw. Local Pack) trafiają apteki, które znajdują się najbliżej, lecz na wyniki wyszukiwania mają wpływ również pełność i aktualność zawartej informacji o aptekach. Firmy niezaznaczone na mapach są niewidoczne dla użytkownika i to powoduje utratę znacznej części potencjalnych klientów.

Zalety lokalnego SEO

Gdy chcesz zdobywać klientów bez wydania budżetu na SEO i reklamę, jednocześnie trafiając do top 3 lokalnych wyników na mapie, musisz koniecznie zadbać o obecność Twojej firmy na mapach i innych źródłach, działających na zasadzie wyszukiwania lokalnego. Im głębiej firma jest integrowana z mapą miasta, tym lepiej wytrzyma konkurencję lokalną. Aby trafić do Local Pack, należy uzupełnić wszystkie dane o każdej lokalizacji firmy na mapach, w geoserwisach, sieciach społecznościowych (Facebook Places), systemach nawigacyjnych oraz zoptymalizować wizytówki na Mapach Google, czyli dodać zdjęcia, godziny otwarcia, atrybuty itd.

Banki, sklepy, salony fryzjerskie, stacje benzynowe, warsztaty samochodowe, apteki – wszystkie są rodzajem biznesu lokalnego, dla którego nie jest tak istotna kwestia SEO i reklamy. O wiele ważniejsze jest zdobycie pierwszej trójki lokalnych wyników i zapewnienie w ten sposób ruchu potencjalnych klientów oraz przewagi konkurencyjnej.

Fakt ten potwierdzają statystyki:

  • 44% użytkowników wybiera jedną z firm z wyników Local Pack (pierwsze 3);

  • 8% przegląda „Inne miejsca";

  • 29% przechodzi do organicznych wyników wyszukiwania;

  • 19% przegląda reklamy.

Zarządzanie obecnością firmy w sieci

Obecnie mapa jest więc najważniejszym źródłem ruchu do punktów sprzedaży. Według Google’a, 76% mobilnych użytkowników szukających firm, towarów albo usług, odwiedza punkt sprzedaży w ciągu najbliższych 24 godzin, a 28% z nich zostaje klientami. Kwalifikowaną optymalizacją witryn pod kątem wyszukiwania lokalnego zajmują się profesjonalne serwisy, jak na przykład RocketData.

Jest to platforma pozwalająca zarządzać obecnością firmy na mapach. Celem korzystania z RocketData jest zdobycie klientów dla firmy z wyszukiwarki, poprzez zwiększenie widoczności jej w Internecie. Serwis dodaje wszystkie lokalizacje firmy do relewantnych źródeł online, aktualizuje informacje oraz optymalizuje wizytówki w Google Mapach, zgodnie z czynnikami wpływającymi na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Im częściej zoptymalizowane wizytówki firmy pojawiają się w wynikach wyszukiwania, tym więcej użytkowników po znalezieniu wszystkich niezbędnych informacji wykona zamierzone działanie skontaktuje się telefonicznie z firmą albo wyznaczy trasę dojazdu.

* * *

Trudno powiedzieć, w jaki sposób współczesny człowiek będzie szukał informacji o produktach lub usługach – może to nastąpić poprzez nawigację, na mapie, w sieciach społecznościowych albo w agregatorach opinii. Oznacza to więc, że Twoja firma musi być obecna wszędzie, by żadnego potencjalnego klienta nie pozostawić bez informacji.

Aby ułatwić sobie zadanie z poprawą widoczności w sieci, możesz zautomatyzować proces zarządzania obecnością firmy w internecie korzystając z profesjonalnych narzędzi RocketData. Sprawdź, czy użytkownicy mogą znaleźć Twój sklep lub biuro na mapach i czy dane te nie zawierają błędów. Zostaw kontakt na naszej stronie internetowej i otrzymaj bezpłatny raport, mówiący o obecności Twojej firmy na mapach i w innych serwisach.

Autor: Helena Sieliwanowa – ekspert od lokalnego SEO w RocketData.pl

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%