Zamknij

Audyt SEO strony – co to jest i dlaczego warto go przeprowadzić?

13:51, 17.05.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 13:53, 17.05.2021
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Czy wiesz, jak dobrze działa Twoja strona? W dzisiejszym świecie digital marketingu zrozumienie aspektów z tym związanych, staje się coraz ważniejsze. Eksperci SEO z pewnością wiedzą, jak ważne jest przeprowadzanie regularnych audytów witryny, ale dla wielu z nas może to brzmieć dość skomplikowanie. Jeśli szukasz informacji o tym, czym jest audyt SEO i w jaki sposób się go przeprowadza, trafiłeś w dobre miejsce.

Audyt SEO - co to jest? 

Audyt SEO to sprawdzenie systemu, by zobaczyć jak funkcjonuje w porównaniu z rynkiem. Dzięki przeprowadzonemu badaniu można zidentyfikować problemy uniemożliwiające witrynie pozycjonowanie w Google czy innych wyszukiwarkach. Audyt SEO to niezbędnik dla każdego digital marketera, niezależnie od tego czy proces ten odbywa się wewnątrz firmy czy zlecany jest specjalistom i stanowi podstawowy element skutecznej strategii SEO, o której więcej przeczytasz w tym artykule. Jeśli podczas audytu zostaną wykryte jakiekolwiek problemy oznacza to, że witryna nie jest poprawnie indeksowana i oznacza stratę w ruchu organicznym, a tym samym zmniejsza się sprzedaż.

Kto na tym zyskuje? Oczywiście konkurencja, do której przejdą potencjalni klienci, dokonując konwersji. Nie przeprowadzając regularnych audytów witryny, łatwo przegapisz okazje do rozwoju. 

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO? 

Przeprowadzenie audytu SEO pozwala dostrzec obszary wymagające poprawy, ale też wdrożenia praktyk, dzięki czemu strona internetowa może wiele zyskać. Jakie są korzyści regularnego sprawdzania witryny? 

Pomaga wykrywać i naprawiać błędy

Audyt pozwala na zidentyfikowanie błędów, które uniemożliwiają stronie pozyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania czy ruchu, który zawsze powinien być jak największy. Poniżej kilka błędów, jakie mogą zostać wykryte podczas audytu:

  • brakujące metatagi
  • zduplikowana treść 
  • zewnętrzne linki prowadzące do witryny
  • komunikaty o błędach.

Pozwala utrzymać aktualność witryny

Narzędzia do audytu SEO współpracują ze wskaźnikami Google i pomagają tworzyć oparte na danych sugestie dotyczące zmian, jakie powinno wprowadzić się w witrynie. Google ma ponad 200 czynników rankingowych, dlatego modyfikacje należy wprowadzać ostrożnie, wykorzystując przy tym np. Google Analytics czy Google Search Console. 

Identyfikuje problemy techniczne

Wyniki z audytu SEO ujęte są w raporcie, uwzględniając wszystkie problemy techniczne związane z witryną jak np. czas wczytywania strony, strukturę i format mapy witryny oraz uszkodzone linki. 

Jakie obszary obejmuje audyt SEO? 

Podczas przeprowadzania audytu SEO pod lupę bierze się całą witrynę, jej zawartość i wszystkie aspekty techniczne. Co znajduje się wśród badanych elementów?

Witryna przyjazna dla urządzeń mobilnych

Zdecydowana większość wyszukiwań w Google pochodzi z urządzeń mobilnych, a dodatkowo Google wykorzystuje algorytm „mobile first”, co oznacza, że do wyszukiwania używana jest wersja mobilna witryny i na urządzeniach mobilnych i na komputerach. Projekt responsywny strony ma ogromne znaczenie nie tylko dla wygody użytkownika, ale i pod kątem optymalizacji SEO witryny. 

Kontrola prędkości ładowania witryny

Jednym z najważniejszych czynników SEO jest szybkość ładowania się strony. Witryna powinna ładować się szybko - szybciej od konkurencji. Każdy, kto wykorzystuje smartfon do wyszukiwania rzeczy w Internecie nie będzie czekać na wolno ładującą się witrynę, a im jest szybsza, tym więcej korzyści w rankingu wyszukiwania. 

Korzystanie z protokołu HTTPS

HTTPS jest szybsze i bezpieczniejsze niż HTTP, ale jest także jednym z czynników rankingowych w Google, dlatego korzystanie z tego protokołu to obowiązek, co należy dokładnie prześledzić.

Analiza treści

Dobra treść to taka, która poprawia pozycję witryny w rankingu i jest angażująca oraz zoptymalizowana pod kątem SEO. Podczas audytu warto sprawdzić słowa kluczowe w tytule posta, strony czy strukturze adresu URL. Równie ważne jest zwrócenie uwagi na długość i interakcję
z odwiedzającymi stronę. 

Sprawdzenie adresu URL

Właściwa struktura URL ma kluczowe znaczenie w witrynie, ponieważ wiele mówi o SEO na stronie. Wszystkie adresy powinny być zoptymalizowane pod tym kątem, dlatego warto sprawdzać np. duże i małe litery w linkach na stronie. 

Kontrola karna dla Google

Podczas każdego audytu ważne jest, aby przeprowadzić test karny Google, który poinformuje o tym czy witryna została ukarana za nieprzestrzeganie aktualizacji czy innych instrukcji. Wiedza o naniesionych karach jest ważna, bo często wszelkie działania SEO mogą pójść na marne, gdy nie ma informacji o statusie strony. 

Powyższa lista to tylko kilka wskazówek, które wchodzą w skład skutecznego audytu SEO. Po zakończeniu audytu i zidentyfikowaniu problemów, które utrudniają prawidłowe działanie witryny, można przejść do naprawienia nieprawidłowości. Warto jednak pamiętać, że takie audyty dobrze przeprowadzać co kwartał, co umożliwi szybkie wykrycie błędów i będzie kluczowym elementem sukcesu.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%