Zamknij

Audyt SEO – dla zwiększenia skuteczności i popularności Twojej strony internetowej

14:38, 26.04.2021 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 14:41, 26.04.2021
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Na skuteczność biznesową sklepu lub strony www w internecie wpływa wiele czynników. Niezwykle ważna jest jakość produktu, korzystna cena czy merytoryczna treść w serwisie. Często jednak okazuje się, że pomimo spełnienia tych warunków sklep nie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Dlaczego?

Częstą przyczyną takich sytuacji jest niewłaściwe zoptymalizowanie strony internetowej, czego efektem są niskie pozycje w wynikach wyszukiwania. Sklep, który nie jest widoczny w Google, nie ma szans dotrzeć do sporej liczby nowych klientów, a tym samym zaprezentować im ofertę. Jeśli masz podobny problem i chcesz dowiedzieć się, jak mu zaradzić, wykonaj profesjonalny audyt SEO.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowe badanie przeprowadzane przez specjalistów z zakresu pozycjonowania, które ma na celu dokładne sprawdzenie różnych elementów i funkcji witryny. Profesjonalne firmy, takie jak Semcore.pl - Agencja SXO wykonują audyty, dzięki którym właściciel strony może się dowiedzieć, co warto poprawić w serwisie, aby uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarce. Bardzo często zdarza się, że wprowadzenie istotnych zmian w witrynie skutkuje szybką poprawą rankingu w wynikach organicznych.

Ponadto prawidłowo opracowany raport z badania stanowi podstawę dla dalszych działań z zakresu pozycjonowania, w tym zwłaszcza opracowywania strategii SEO.

Meta tagi

W prawidłowo wykonanym audycie SEO powinno znaleźć się kilka podstawowych elementów. Jednym z nich są tzw. meta tagi, czyli tytuły i opisy strony, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Tytuł stanowi nazwę danego linku, meta description to z kolei treść widoczna pod tym odnośnikiem. Prawidłowe meta title i opisy zawierają frazy kluczowe oraz Call To Action, czyli wezwanie do podjęcia działania.

Content na stronie

Kolejnym ważnym elementem serwisu jest content, czyli zawartość strony. Podczas audytu sprawdzane jest występowanie i nasycenie słów kluczowych w tekstach występujących w witrynie. Odpowiednie frazy stanowią jeden z najważniejszych elementów, które biorą pod uwagę roboty Google podczas układania rankingów. Niezwykle istotne jest też to, aby znajdujące się na stronie treści były autorskie i nie zawierały nawet małych fragmentów skopiowanych z innych stron.

Ponadto ważna jest sama struktura tekstu. Treść powinna zawierać takie elementy jak m.in. nagłówki H1, H2, H3. Dobrze również, aby niektóre fragmenty tekstu były wyboldowane, a w samym tekście znajdowały się linki wewnętrzne, czyli odnośniki do innych treści w serwisie albo do sprzedawanych produktów. Umieszczenie owych odnośników pozwala zatrzymać użytkowników dłużej na stronie, dzięki czemu jest ona atrakcyjniejsza dla algorytmów Google.

Brak błędów, szybkość ładowania

Profesjonalne agencje SEO dysponują odpowiednimi narzędziami, które pozwalają w szybki i skuteczny sposób sprawdzić prędkość ładowania się witryny. Parametr ten wpływa na układanie przez Google rankingów, dlatego ważne jest, aby serwis wczytywał się jak najszybciej. Istotne jest także, aby był wolny od błędów w kodzie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj koniecznie: Must have audytu SEO.

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%