W ostatni dzień maja na Ursynowie powstanie trzeci bypass dla kierowców. Tym razem - ponownie - wygięta zostanie aleja KEN na wysokości Płaskowickiej, tym razem na wschód. Zmiany czekają nie tylko kierowców, ale przede wszystkim pieszych.
Przygotowania idą pełną parą. Po wschodniej stronie działającej jeszcze nitki alei KEN powstaje droga zastępcza. Drogowcy przebudowują też skrzyżowanie z Płaskowickiej. Buduje się wydzielony pas czy nowy przebieg ścieżki rowerowej i chodników - już po stronie bazarku.
Jak poinformowało Astaldi zmiany zostaną wprowadzone w życie w piątek, 31 maja najpewniej wieczorem. Co się zmieni dla kierowców?
Zamiast jechać dotychczasową nitką alei KEN, pojadą nową - położoną po wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z Płaskowickiej utrzymane zostaną wprowadzone pod koniec marca 2017 roku zakazy skręcania w lewo. Nowością będzie wydzielony prawoskręt w Płaskowickiej z alei KEN dla jadących od strony Imielina. Jego rolę będzie pełnić zachodnia nitka KEN.
Ten etap zmian w organizacji ruchu bardziej odczują piesi i rowerzyści, którzy będą mieli wspólny chodnik po wschodniej stronie bypassa. Na dotychczasowej drodze formalnie mieli osobne pasy dla siebie. Zostaje za to przejście przez aleję KEN na wysokości bazarku. Pojawia się też - po dłuższej przerwie - to przez Płaskowickiej. W efekcie mieszkańcom bloków w rejonie Na Uboczu łatwiej będzie dojść do bazarku czy przystanku linii 136 w kierunku centrum, a wydłuży się im droga do przystanku autobusów 503 czy 504 odjeżdżajacych rano do centrum lub Mordoru.
bubu2415:07, 17.05.2019
Al. KEN wygięta już była, teraz będzie przegięta w drugą stronę. 15:07, 17.05.2019
gal.urs.18:18, 17.05.2019
Tyle zmian w związku z budową POW, że nie słyszałam wcześniej o nowej dzielnicy, do której jeżdżą autobusy - o Mordorze. 18:18, 17.05.2019
kabaciak07:32, 18.05.2019
Brak kluczowej informacji - czy beda dwa pasy w kierunku centeum, czy bedzie utrzymane obecne korkogenne zwezenie. Mozna sie tylko domyslac z rysunku. Panie Autor, dopisz Pan ta informacje z laski swojej. Dziekuje. 07:32, 18.05.2019
b107:51, 18.05.2019
autora artykułu do Pulitzera 07:51, 18.05.2019
Przemek12:38, 18.05.2019
Absurdalny projekt, w całym przebiegu al KEN DDR jest po zachodniej części a tu proponują przeniesienie ruchu na stronę wschodnią na dosłownie 100m
To będzie powodowało sytuacje kolizyjne po południowej stronie POW między kierowcami aut a rowerzystami przy bardzo niskiej kulturze jazdy warszawskich kierowców - na przejeździe rowerowym pierwszeństwo jazdy ma rowerzysta. Dodatkowo będzie takie rozwiązanie zwiększało i tak ogromne korki, które tam są codziennie.
Mam nadzieję że jeszcze to przemyślą. 12:38, 18.05.2019
Warszawiak06:51, 21.05.2019
To nie kierowcy tylko przyjezdne słoiki.Nie tak dawno jeszcze jazda po Warszawie byka dość ostra ale płynna i polegała na zaufaniu.Teraz jak włączysz kierunkowskaz to słoik ci jeszcze dodać gazu żebyś nie zmienił pasa.Da się takiego objechać później bez problemu ale coraz mniej mi się chce... 06:51, 21.05.2019
malgosia197312:08, 22.05.2019
Przemku, ta organizacja nie jest "na zawsze", nie marudź. Jakoś tę budowę trzeba prowadzić. Jakie alternatywne rozwiązanie chcesz zaproponować - wiadukt dla rowerów nad budową POW? Rozumiem też, że jako rowerzysta masz świadomość, że pierwszeństwo masz dopiero BĘDĄC NA przejściu, ale nie wolno Ci wjeżdżać bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd? Więc weź ten rower pod pachę i go przeprowadź, korona Ci z głowy nie spadnie. I kultura będzie wysoka. I żeby nie było "argumentum ad blachosmrodziarz" - jeżdżę rowerem na tej trasie. I samochodem też. A czasem, jak mam fantazję, to idę z Kabat do kina na Imielinie.
Ani się obejrzysz i będzie po wszystkim :) 12:08, 22.05.2019
Boom10:41, 24.05.2019
Niską kulturą to się charakteryzują rowerzyści. Jeżdżą po chodnikach, przejeżdżają po pasach, ignorują sygnalizację świetlną. 10:41, 24.05.2019
malgosia197313:59, 24.05.2019
do ~Boom
Jeżeli rowerzyści robią tak, jak piszesz, to łamią przepisy. O związkach takiego działania z kulturą i z charakterem - nie mam wystarczających danych, aby się wypowiadać. 13:59, 24.05.2019
BaBar16:50, 21.05.2019
szkoda ze tylko po jednym pasie kolejny rok w dużych korkach ehhh 16:50, 21.05.2019
wer11:58, 23.05.2019
Tradycyjnie - zakorkowany Ursynów...
Zamiast wymyślić jak puścic chociaż KEN aby się na Ursynowie rozluźniło to cały czas będzie blokowany po jednej nitce w każdą stronę.
Fajnie, że ktoś pomyśłał o mieszkańcach Natolina i Kabat - przecież do pracy im się nie będzie spieszyć, mogą skorzystać z metra, mogą wyjśc godzinę wczesńiej aby wystać w korkach...
Dlaczego dla odmiany nie mogą zasypać już odcinka Braci Wagów i Lanciego i puścić choć tamtędy części ruchu? A jeszcze pewnie w wakacje dojdzie Rosoła... 11:58, 23.05.2019
Alternatywy 407:01, 27.05.2019
Zieeeeew. W 20 minut będę w centrum metrem.A co tam kierowcy?- przygotowani na rajd przez parking i ostry zakręt za zwężeniem przy POW? AHA pozdrówcie kolegę czy koleżankę z parkingu na Rosola - mistrz kierownicy zajął trzy miejsca parkingowe.Paaaa 07:01, 27.05.2019
Alternatywy 409:19, 27.05.2019
Do moderacji to proszę zgłosić kierowcę który zajął trzy miejsca a nie mnie. 09:19, 27.05.2019
Citizen23:56, 30.05.2019
Zieeew. W 10 minut od wyjazdu z garażu na kabatach jestem autem przy Mordorze, a po ogółem 20 minutach w pracy na Ochocie. Komunikacją miejską schodzi się około godziny. Deal with it. Ja wiem, że dla niektórych Warszawa to tylko Ursynów i Centrum, ale życie jest trochę bardziej skomplikowane - zwłaszcza w mieście które ma 510 km2, 2 mln mieszkańców i jedną linię metra z ogonkiem. 23:56, 30.05.2019
Citajzen08:47, 03.06.2019
20 km metra jednej linii to dla Ciebie ogonek.zmien zegarek na modniejszy... 08:47, 03.06.2019
okon8317:19, 29.05.2019
Niedobrze... W stronę centrum powinny być zachowane 2 pasy. Nikt nie wyciągnął wniosków? 17:19, 29.05.2019
250 na kwartał08:46, 03.06.2019
Jest więcej niż dwa pasy ale w metrze .polecam 08:46, 03.06.2019
oko11:06, 24.05.2019
5 1
nie będzie dwóch pasów w kierunku centrum , więc korki, korki... ciąg dalszy 11:06, 24.05.2019